Minimalism och SEO

Som vi tidigare har nämnt är hastighet och minimalism något som återigen kommer att bli allt mer populärt och viktigt under 2019. Och en av anledningarna till att vi använder oss av en design med enbart en sida är just därför att hastigheten blir betydligt snabbare. Men att använda sig av enbart en sida är också en väldigt tydlig indikator på vilket företag man har och vilket budskap man vill förmedla – behöver man verkligen fler än en sida för att berätta om vad man erbjuder?

Ur en SEO-synpunkt?

Från en traditionell synpunkt från SEO-marknadsföring så kanske du tänker att det här är ett stort misstag. Det kommer att bli betydligt svårare att ranka på viktiga nyckelord utan de extra sidorna och det innehållet du får från en traditionell design. Inte heller går det att använda sig av andra SEO-tekniker. Ja, för samtidigt som stämmer att det kanske blir svårare att använda sig av vissa tekniker på en sådan design, så är det just där alla negativa punkter tar slut också. Som vi tidigare diskuterade är det hastigheten i kombinationen med att använda sig av enbart en sida som gör den enkel att ta till sig för en användare. En stilren, simpel hemsida är faktiskt något som favoriseras av sökmotorer då det enkelt går att ladda ner på mobila enheter. Dessa typer av designer har mindre av allting – och det gör att det finns mindre som kan göra hemsidan långsam att ladda. Alla HTML, CSS och andra koder som ligger i bakgrunden och styr din hemsida slipper du om du använder dig av en minimalistisk sida.

Enkelheten är nyckeln

Enkelheten är helt enkelt bra då de fungerar så bra oavsett vilken typ av enhet du använder dig av. Och då det kommer att användas allt fler mobila enheter under de kommande åren när det gäller att surfa så kan vi förvänta oss att allt fler designers kommer att anpassa sig till den här nya typen av design. Det gäller också att sticka ut ur mängden, och vad är då inte bättre än att anpassa sig till en ny design först av alla? Det gäller att skapa trender, eller att följa dem. Och alla som är på internet vet att trender lever under en kort tid varför det är viktigt att vara tydlig med vilken plan man väljer att följa. Allt fler företag har också visat att de älskar att använda sig av en sådan design av den anledningen: de har helt enkelt en högre konvertering än traditionella hemsidor. Det handlar helt enkelt om att de så snabbt som möjligt vill fånga intresset av den personen som besöker hemsidan och har du en hemsida med flera olika underkategorier så går det helt enkelt inte lika fort.

Videor i bakgrunden

Förutom de minimalistiska och snabbladdande trenderna som vi förväntar oss explodera under 2019 så tror vi också att du kommer att få se allt fler videos i bakgrunden av hemsidor under det kommande året. Det har vuxit i popularitet under det här året och vi kan bara vänta oss att det kommer att bli allt mer populärt under de kommande åren.

Kommentarer are closed.